mandag 14. mars 2011

Strikkeoppgave

Jeg har fått en skoleoppgave i forhold til Prosjekt til Fordypning. Fordi av personlige grunner kunne ikke jeg delta i praksisen. Og det medfører at jeg ikke kan skrive noen rappert.
Så jeg har foretatt et samarbeid sammen med lærerne mine, for at jeg skal kunne på vurdering og standpunktskarakter.

Oj, det var veldig alvorlig skrevet.
Skummelt.

Så jeg har fått en oppgave med strikking.
Jeg skal strikke hva som helst. Jeg valgte sokker. Så jeg skal strikke et par sokker og skrive en liten rapport ut i fra det.


Over kan du se at jeg bruker garnet Trysil Garn Sportsgarn. Jeg kjøpte garnet i mørk grått og lys kremhvit. Kjøpte det på Europris, så var ganske billig. Sokkene skal strikkes med pinne 3 - 3 1/2.

Hvor jeg fant mønsteret?
I en av mamma sine gamle strikkeposer. Hun sier alltid at hun skal strikke noe. Hun kjøper garn. Hun legger opp maskene. Også legger hun det fra seg...


Sokkene skal strikkes med en nedbrett, med den berømte, og typiske "selbu-stjerna".


Og det strikkes for fult for å rekke deadlinen. Og det er liksom ikke bare noe "jeg kan ta i morgen". For jeg må faktisk bli ferdig med dette!


Hva jeg synes om oppgaven?
Vel, i forhold til at jeg strikket meg i gjennom hele ungdomsskolen, så elsker jeg den. Jeg gjorde jo ikke noe annet på skolen enn å strikke og høre på musikk. Så dette kan jeg jo faktisk klare. Eneste utfordringen er at jeg må strikke 2 stykker! Og ikke nok med det, men de må være like!


På bildet over kan du se det ferdige resultatet av sokk nr. 1.
Da gjenstår det bare en til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar